Természetes támogatás a léleknek
Maradt kérdése? Telefonon rendelne? +36 20/432-0222 (H-P: 9:00-15:00) ugyfelszolgalat@mannacsepp.hu

Sokszor mondják a gyerekeknek, diákoknak, hogy semmi gondjuk-bajuk nincs, nekik csak tanulni kell, semmivel nem kell foglalkozni. Gondoljunk csak bele. Ahogy egy felnőtt stresszes tud lenni a napi munkája során adódó feladatok miatt, úgy a mindennapos iskolai és egyéb tevékenységek miatt is lehet feszültnek lenni. 

 

Egy diák élete is lehet stresszes. Számos tényező, mint a házi feladat, a társasági élet, a szülői nyomás és a véget nem érő terhelés, mind-mind stresszt válthat ki. 

Bár a mérsékelt mennyiségű stressz jótékony hatású, és motiváló lehet a tanulók számára, hogy jól teljesítsenek, a túl sok viszont már az általános jólétükre van hatással. 

A krónikus állapot gyenge tanulmányi eredményekhez is vezethet, növelheti az iskolai lemorzsolódás valószínűségét és csökkentheti a motivációt. Ezért a diákoknak, a pedagógusoknak és szülőknek is fel kell ismerni, mik a kiváltó okok, és mit tehetnek a mindennapi iskolai stressz kezelése érdekében.

>>Folytatás>>

A problémák sosem fogynak el, a lelkierőnk igen! 

Hogyan segít a Manna csepp?

Kérje az ingyenes tájékoztatónkat!

Töltse ki a következő űrlapot és máris küldjük a legfontosabb információkat!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Az űrlap kitöltésével elfogadom, hogy a Mannacsepp.hu elektronikus leveleket küldjön az e-mail címemre.

Házi feladat

Bár a kutatások azt mutatják, hogy a rendszeres házi feladatot teljesítő tanulók lényegesen jobban teljesítenek, a diákok 84%-a és a tanárok 57%-a úgy gondolja, hogy a házi feladat komoly stresszforrás. A túl sok iskolán kívüli munka kiégéshez, kevésbé aktív tanuláshoz vezet. A tanulók túlterhelnek érezhetik magukat, ami elveheti a kedvüket attól, hogy elkötelezzék magukat egyéb feladatok iránt.

Túlterheltség

A tanórán kívüli tevékenységek segítik a tanulókat önbizalom kiépítésében, hobbik felfedezésében és olyan értékek kialakításában, mint a csapatmunka és a felelősségvállalás. Ennek ellenére egyre több diák számol be túlterheltségről, mint a stressz egyik okáról. 

Rossz alvási szokások

A diákoknak napi 8-10 órát kell aludniuk. Ennek ellenére a serdülők 45%-a számol be arról, hogy nem alszik eleget. A főiskolai hallgatók 80%-nál az alváshiány az oka a tanulmányi kötelezettségei miatti stressz érzésének. Ez is mutatja, hogy a magas szintű stressz az alvás minőségének romlásához, és végül krónikus álmatlansághoz vezethet. A hosszan tartó alváshiány hangulati zavarokat és legyengült immunrendszert is eredményezhet. 

Szülői nyomás

Bár természetes, hogy azt akarjuk, hogy gyermekünk jól teljesítsen az iskolában, de ez talán többet árt, mint használ. A tanulók 66%-a a szülői nyomásról számolt be, mint kiemelkedő stresszforrás.

Ha a „hogyan telt a napod”, helyett a „hogyan sikerült a matek dolgozatod”, kérdést teszi fel, akkor azt hangsúlyozzák, hogy mindennél nagyobb jelentőséget tulajdonítanak az osztályzatnak. Ennek eredménye lehet, hogy a diákok csaláshoz folyamodnak, csökken az önbecsülésük, valamint a kudarctól való félelem miatt nő a stressz és a szorongás szintje.

Tippek az iskolai stressz kezelésére

Változtatás a gondolkodásmódban

Az elvégzendő feladatokat tanulási és fejlődési lehetőségnek kellene tekinteni. Igyekezzen a pozitívumokra koncentrálni ahelyett, hogy eleve úgy gondolja minden rosszul sülhet el. 

Mozgás

A testmozgás hatékony módja a stressz csökkentésének, és ellensúlyozhatja a stressz negatív hatásait, például a koncentrációzavart és a fáradtságot. Nem kell maratont futni, már egy séta is javítja az általános fizikai és mentális egészséget. 

 Legyen vége a halogatásnak

A diákok esetében a halogatás az egyik fő stresszforrás. Igen, könnyű mondani, de a feladatok határidő előtti elvégzésével kontrollálni és korlátozni lehet a stresszhelyzetet. 

Alvási rutin kialakítása

Az alvás és a hangulat kéz a kézben járnak. Azok a diákok, akik rendszeresen jó alvás minőségről számolnak be, jobb tanulmányi teljesítményt nyújtanak. Az alvási ütemterv betartása az egyik legpozitívabb hatással van a tanulmányi teljesítményre. 

Prioritások meghatározása

A legjobb egy ütemterv vagy lista készítése az elvégzendő feladatokról és, hogy mennyi időt vesz igénybe. Ez lehetővé teszi a jobb időbeosztást, ami pozitívan hat a tanulók jobb teljesítményére. 

Diáknak lenni sokszor nem könnyű, de könnyebbé lehet tenni. Felnőttként se hagyja, hogy a stressz behálózza mindennapjait, de ha iskoláskorú gyermekénél úgy érzi, hogy kezdenek összecsapni feje felett a hullámok, lépjen időben. 

Hívja segítségül a természet erejét. A Manna csepp virágok esszenciáját felhasználva nyújt lelki támogatást gyereknek és felnőttnek egyaránt. Még a félévzárók, vizsgaidőszak előtte erősítse meg gyermeke és saját maga mentális egészségét. 

Tekintse meg a részleteket, és még ma szerezze be a család Manna csepp adagját.