Természetes támogatás a léleknek
Maradt kérdése? Telefonon rendelne? +36 20/432-0222 (H-P: 9:00-17:00) ugyfelszolgalat@mannacsepp.hu

Harmónia és lelki egészség a mindennapokban

Hogyan szabadulhatunk meg gyökerestül a stressz, szorongás, depresszió kiváltó okaitól?

Éveken át próbáltam csökkenteni, megszüntetni az életemben jelenlevő feszültséget és szorongást. Próbáltam sportot, jógát, relaxációt, de nem mindig tudtam elég időt fordítani ezekre a tevékenységekre. Használtam magnézium készítményeket, nyugtatókat stb. De azt láttam, hogy ezeknek egy idő után egyre kisebb a hatása, és egyre nagyobb mennyiségre van szükségem belőlük. Mire végül rájöttem, hogy a feszültségek okait kell megszüntetnem. Aztán rájöttem, hogy a külvilágot nem tudom átalakítani, így csak magamat tudom megváltoztatni. Úgy, hogy jobban bírjam a stresszt, a lelki terhelést, és könnyebben nyerjem vissza a harmóniámat a traumák után is. Ehhez azonban néhány dolgot el kell mondanom:

A lelki sebek hatása

Az életünk során elszevedett lelki sérülések nem múlnak el nyomtalanul. Minden trauma nyomot hagy rajtunk. Minden bántás, sérelem, egy-egy lelki görcsként lerakódik a tudatalattinkban. Mindez egy idő után, állandó, levezetetlen feszültséget generál. A stressz pedig újabb és újabb görcsöket hoz létre bennünk. Ha szabadulni szeretnénk, a kellemetlen tünetektől, a megoldás nem az, hogy elnyomjuk az így keletkező rossz érzést. Helyette próbáljuk meg kisimítani ezeket a lelki görcsöket. Vagyis nem elnyomni kell a tüneteket, hanem feloldani a lelki blokkokat.

Mi a helyzet a stresszel?

Amikor a szervezetünkben stresszhormon termelődik, a testünk átkapcsol “harcolj, vagy menekülj” üzemmódba. Ilyenkor adrenalin termelődik, és az energia az izmainkhoz kerül, nem pedig az agyunk használja el. A testünk leszabályozza az agyunk energiaellátását a túlélés érdekében. Ilyenkor nem tudunk megfontolt döntéseket hozni, és számtalan magasebbrendű kognitív funkcióra sem jut kapacitás. Csakhogy, ez rengeteg energiát használ el, és egy idő után rendkívül kimerítő lesz. Ezért érezzük hullafáradtnak magunkat egy stresszes nap után. Mivel azonban a stresszt nem tudjuk teljesen elkerülni, sokat segíthet, ha támogatjuk a lelki állóképességünket (reziliencia). Így rugalmasabban reagálunk a stressz okozta terhelésekre. 

Szóval, milyen módszerek vannak?

Íme, néhány lehetőség:

Fordulhatunk pszichológushoz

Számtalan pszichológus és terapeuta kínál segítséget a különböző lelki problémákra.

Előnye: Személyre szabott, egyéni terápiát kaphatunk

Hátránya: Sajnos, ezeknek a terápiák meglehetősen hosszú ideig tartanak, és az áruk is elég borsos. Egy profi lélekbúvár akár több tízezer forintot is elkérhet óránként. Mivel a kúra hossza nincs megszabva, így akár évekig is fizethetünk a szakembernek. Mi egy olyan módszert kínálunk, ami bárki számára elérhető, és megfizethető.

Antidepresszánsok, hangulatjavító gyógyszerek

Sajnos, a legegyszerűbb megoldásnak tűnik a szorongáscsökkentő, vagy hangulatjavító gyógyszerek fogyasztása. Nagyon sok orvos, az első panaszoknál gyógyszert ír fel.

Előnye: Azonnali hatás

Hátránya:  Hosszabb távon nem oldják meg a problémát, és egyre nagyobb mennyiség kell a hatás eléréséhez. A legtöbb esetben fizikai és lelki függőség alakulhat ki, emiatt nagyon nehéz később megválni tőlük.

Feszültségcsökkentő táplálékkiegészítők

A legtöbben inkább elnyomni próbálják a bennük keletkező feszültséget. Ez egyszerű, hiszen számtalan stresszoldó szert látni a reklámokban. Ilyenek a magnézium készítmények, és a Valerianaból készült termékek

Előnye: Könnyen beszerezhetők, és fogyaszthatók.

Hátránya: A probléma azonban az, hogy ezek mindössze magát a feszültségnek az érzését csökkentik. Viszont nem oldják fel azokat a lelki problémákat, görcsöket, amelyek a feszültséget okozzák. Így azok megmaradnak, és újra- és újra feszültséget generálnak. Ezért egy idő után már egyre erősebb nyugtatóra van szükség.

A bélflóra helyreállítás 3 feltétele

A 3 nélkülözhetetlen összetevő:

1.

1) Probiotikum

Olyan terméket (táplálékkiegészítőt) válasszunk, amely elegendő mennyiségben tartalmazza a megfelelő (gyomorsav ellenálló) probiotikumokat, és megfelelő számú baktériumtörzset tartalmaz.

2.

2) Tartós fogyasztás

A probiotikumokat nem elég néhány napig fogyasztani. Bár az egyszeri fogyasztás is hasznos, a bélflóra helyreállításához fontos, hogy hónapokon keresztül fogyasszuk a probiotikumokat.

3.

3) Prebiotikum

Nem elég a probiotikum, mert a baktériumoknak speciális táplálék is kell, amelyeket prebiotikumoknak nevezünk. Ilyen például az inulin. Válasszunk olyan terméket, amely inulint, vagy egyéb prebiotikumot is tartalmaz

Hogy áll a lelki állóképessége? Tesztelje le!

Vajon meddig bírja cérnával a mindennapokat? Túljut a nehezén, vagy legyűri a stressz? Töltse ki a tesztet és megtudja. Kattintson a gombra!